کدام کشور معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2020 را دارد؟، حضور کشور شرق آسیا در صدر برترین پاسپورت های جهان

به گزارش اکسپرس بلاگ، بر اساس آخرین رده بندی قوی ترین پاسپورت های دنیا در سال 2020 که توسط موسسه مطالعاتی هنلی و سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی IATA منتشر شد، پاسپورت ژاپن با امکان ورود به 191 کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا یا ویزای فرودگاهی، بالاتر از سنگاپور به تنهایی در صدر فهرست قوی ترین پاسپورت دنیا نهاده شد. ژاپن برای دومین سال متوالی رتبه نخست را به دست آورد تا معین گردد به چه دلیل شهروندی این کشور و داشتن پاسپورت ژاپنی تا این اندازه اهمیت دارد. از سوی دیگر می دانید که ویزای ژاپن نیز یکی از ارزشمندترین ویزا هایی است که می تواند در پاسپورت هر فرد الصاق گردد و وزن خاصی به گذرنامه خواهد داد.

کدام کشور معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2020 را دارد؟، حضور کشور شرق آسیا در صدر برترین پاسپورت های جهان

حضور کشور شرق آسیا در صدر برترین پاسپورت های دنیا

کشور سنگاپور هم که طی چند سال گذشته رشد بسیار مشهودی درزمینهٔ ارزش و قدرت پاسپورت داشته است در رده دوم رده بندی قدرتمندترین پاسپورت های دنیا در سال 2020 قرار گرفته است و امکان سفر به 190 کشور دنیا را بدون احتیاج به دریافت ویزا و یا ویزای الکترونیکی و فرودگاهی برای دارندگان این پاسپورت میسر می نماید.

رتبه سوم و چهارم به طور مشترک برای کشورهای آسیایی و اروپایی

در جدیدترین رنکینگ سال 2020 برترین پاسپورت های دنیا، کره جنوبی و آلمان با یک رتبه نزول به طور مشترک در صندلی سوم قرار گرفته اند و به دارندگان پاسپورت خود امکان سفر به 189 کشور دنیا را بدون احتیاج به ویزا و یا به وسیله ویزای فرودگاهی/الکترونیکی می دهند.

کشورهای اروپایی حوزه شنگن ایتالیا و فنلاند با امکان ورود به 188 کشور دنیا، به طور مشترک رده چهارم قوی ترین پاسپورت های دنیا را به خود اختصاص داده اند. همانطور که می دانید برای ورود به کشورهای اروپایی نیار به ویزای شینگن دارید. ویزایی قدرتمند که سفر به 26 کشور اتحادیه اروپا را جواز می دهد.

رتبه پنجم و ششم پاسپورت های معتبر دنیا برای اروپایی ها

همچنین پاسپورت کشورهای اسپانیا، لوکزامبورگ و دانمارک با امکان ورود بدون احتیاج به ویزا، ویزای فرودگاهی و یا الکترونیکی به 187 کشور دنیا همگی به طور مشترک در رده پنجم دنیا در سال 2020 قرار گرفته اند. در این بین، کشورهای سوئد و فرانسه با امکان ورود به 186 کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا/ ویزای فرودگاهی و یا الکترونیکی، صندلی ششم دنیا را به خود اختصاص داده اند.

پرتغال صندلیی امن برای کسب اقامت

نکته قابل تأمل در رده بندی اخیر برترین پاسپورت های دنیا قرار دریافت پاسپورت پرتغال در رده هفتم است.البته در رتبه هفتم برترین پاسپورت های دنیا در سال 2020 نام کشورهای سوئیس، هلند،اتریش و ایرلند نیز به چشم می خورد. شهروندان پرتغالی و یا افراد که اقامت پرتغال را در اختیاردارند می توانند همانند سایر کشورهای هم رتبه آزادانه و بدون احتیاج به ویزا به 185 کشور دنیا سفر نمایند. اهمیت قرار دریافت پرتغال در صندلی هفتم رده بندی قوی ترین پاسپورت های دنیا زمانی بیشتر مشخص می گردد که بدانیم کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، کانادا، بلژیک و استرالیا در این رده بندی بعد از پرتغال قرارگرفته اند.

رتبه های هشتم تا دهم بهترین پاسپورت های دنیا

رنکینگ رتبه های هشتم تا دهم پاسپورت های برتر دنیا در سال 2020 به ترتیب شامل کشورهای زیر می گردد:

رتبه هشتم:ایالات متحده آمریکا (184 کشور دنیا)

رتبه هشتم: انگلستان (184 کشور دنیا)

رتبه هشتم:نروژ (184 کشور دنیا)

رتبه هشتم: یونان (184 کشور دنیا)

رتبه هشتم: بلژیک (184 کشور دنیا)

رتبه نهم: نیوزلند (183 کشور دنیا)

رتبه نهم: مالت (183 کشور دنیا)

رتبه نهم: جمهوری چک (183 کشور دنیا)

رتبه نهم: کانادا (183 کشور دنیا)

رتبه نهم: استرالیا (183 کشور دنیا)

رتبه دهم: اسلوواکی (181 کشور دنیا)

رتبه دهم: لیتوانی (181 کشور دنیا)

رتبه دهم: مجارستان (181 کشور دنیا)

جهش قابل قبول اعتبار پاسپورت امارات

یکی دیگر از کشورهایی که طی 3سال گذشته جهش قابل توجهی در فهرست برترین پاسپورت های دنیا داشته، کشور امارات است. پاسپورت امارات در سال 2017 با آزادی سفر به 121کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا در رده 38ام دنیا قرار داشت، اما در سال 2019 به رده 21 این فهرست رسید و در حال حاضر با امکان سفر به 171 کشور دنیا در رنکینگ 18 برترین پاسپورت های دنیا در کنار کشور بلغارستان در سال 2020 قرار گرفته است.

سقوط آمریکا و انگلیس

کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس که پیش از این و در سال های نه چندان دور قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را در اختیار داشتند، به واسطه سیاست های سخت گیرانه ورودی و اقامتی خود بیشترین میزان سقوط در فهرست قوی ترین پاسپورت های دنیا را شاهد هستند و به طور مشترک صندلی هشتم را در این جدول از آن خود نموده اند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید پیشنهاد میکنیم مطالب ویزای انگلیس و مشخص وقت سفارت آمریکا را مطالعه بفرمایید.

کانادا در رتبه نهم معتبرترین پاسپورت های سال 2020

کشور کانادا که علاوه بر ویزای مولتیپل برنامه های مهاجرتی بسیاری را برای اعطای حق شهروندی و در نهایت پاسپورت کانادایی ارائه می دهد، در رده بندی قوی ترین پاسپورت های دنیا به همراه استرالیا، جمهوری چک،مالت و نیوزلند در رده نهم این جدول قرار گرفته است. البته یکی دیگر از راه های میانبر و البته آبرومندانه مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور تحصیل در کانادا است.

گذرنامه ایران در آخرین رده بندی قدرتمندترین پاسپورت های دنیا در سال 2020 بعد از سریلانکا در رده 98 و در کنار کشورهای اریتره، کنگو بنگلادش قرار گرفته است. دارندگان پاسپورت ایرانی می توانند بدون ویزا/ویزای فرودگاهی و یا الکترونیکی به 41 کشور دنیا سفر نمایند (البته از بین این 41 کشور تعدادی از آنها احتیاج به ویزای فرودگاهی خواهند داشت) و این در حالی است که اعتبار پاسپورت ایران در این فهرست در سال 2018 با اندکی تغییر، رده 95 بود.

ضعیف ترین پاسپورت های دنیا

کشورهای پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان نیز با ضعیف ترین پاسپورت ها به ترتیب در صندلی 104 تا 107 این جدول قرارگرفته اند. این بدین معنی است که به طور مثال شهروندان افغان مجاز به ورود بدون ویزا/ ویزای فرودگاهی و یا الکترونیکی به تنها 26 کشور دنیا هستند. همچنین گفتنی است که کشورهای نیجریه، سوریه، سیرالئون، لیبی، یمن، پاکستان و گامبیا بیشترین نزول اعتبار پاسپورت را بین 2010 تا 2020 داشته اند.

لیست کامل برترین پاسپورت های دنیا در سال 2020

در تصویر زیر می توانید رده بندی اعتبار پاسپورت های دنیا بر اساس آزادی سفر به بیشترین تعداد کشورها بدون احتیاج به ویزا را مشاهده کنید:

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4161

به "کدام کشور معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2020 را دارد؟، حضور کشور شرق آسیا در صدر برترین پاسپورت های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2020 را دارد؟، حضور کشور شرق آسیا در صدر برترین پاسپورت های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید