فعال سازی معادن کوچک در دستور کار

به گزارش اکسپرس بلاگ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه اکتشافات، ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن و احیای معادن کوچک از برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، گفت: در این حوزه ها، دانشگاه ها برای پیشبرد این برنامه ها، می توانند ایمیدرو را یاری کنند.

فعال سازی معادن کوچک در دستور کار

خداداد غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، افزود: فعال سازی معادن غیرفعال در قالب طرح احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در برنامه قرار گرفته است، به نحوی که حدود 4 هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد که تاکنون 55 معدن فعال شده است.

وی شرح داد: در کنار برنامه هایی که در این راستا در مرکز استارت آپ ایمیدرو با هدف جذب ایده های نوین توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد شده و می تواند همگام با توسعه دانش و فناوری ها، در این بخش ایفای نقش کند؛ در این میان دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانند در این مرکز فعالیت کنند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: بر اساس آمارهای موجود، ایمیدرو امسال در حوزه بودجه پژوهشی رشد 50 درصدی و در حوزه آموزشی رشد 100 درصدی داشته است؛ البته تأکید ما بر این است که موضوع بومی سازی و توجه به فناوری و دانش روز نیز ملاک ارزیابی ها قرار گیرد.

همچنین احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم با اشاره به شروع همکاری ها میان این دانشگاه و ایمیدرو، گفت: باید تلاش کنیم طرح های اثرگذار با این سازمان داشته باشیم؛ این در حالی است که این سازمان بودجه مناسبی برای تحقیقات دارد که دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و محققان می توانند با تدوین طرح های تحقیقاتی مؤثر، از این بودجه استفاده کنند.

معتمدی با بیان اینکه این دانشگاه بر اساس قراردادی که با اتاق بازرگانی تهران دارد، در حال پیگیری پروژه های مختلف از جمله پروژه های معدنی است؛ شرح داد: بر اساس تفاهم نامه مذکور، قرار است جشنواره بهره وری در حوزه صنایع معدنی با موضوع دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 66

به "فعال سازی معادن کوچک در دستور کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال سازی معادن کوچک در دستور کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید