دلیل داغ شدن گوشی آیفون؛ چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، در این مقاله قصد داریم دلیل داغ شدن گوشی آیفون را آنالیز کنیم و به این سوال مهم و پر تکرار پاسخ دهیم که آیا گوشی آیفون دچار عیب و ایراد اساسی شده است یا خیر.

دلیل داغ شدن گوشی آیفون؛ چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم؟

در حال حاضر سری آیفون 15 یکی از برترین محصولات اپل محسوب می گردد که ویژگی های بسیار تازهی را به مخاطب عرضه می نماید. با این حال، به نظر می رسد داغ شدن گوشی آیفون 15 یکی از بیشترین معضلاتی است که کاربران آن را گزارش نموده اند. با وجود این که داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ موضوع چندان پر اهمیتی نیست، داغ شدگی بسیار زیاد و مداوم موجب آسیب اجزای داخلی گوشی آیفون می گردد و به تبع عمر مفید دستگاه کاهش پیدا می نماید. این موضوع بیشتر برای آیفون 15 پرو و نسخه پرو مکس صدق می نماید که به طور مکرر داغ می شوند. با تمام این تفاسیر، علت داغ کردن گوشی آیفون چیست و چطور می توان با جلوگیری از داغ شدن گوشی ایفون به افزایش طول عمر دستگاه یاری کرد؟ در ادامه ضمن پاسخ به علت داغ شدن گوشی آیفون هفت راه چاره مفید را در این زمینه شرح می دهیم.

علت داغ کردن گوشی ایفون

بر اساس گزارش های کاربران و صد البته مشاهده های کارشناسان فنی شرکت اپل تعیین شده مدل های مختلف آیفون 15 پرو با گرمای بسیار زیاد روبرو می شوند. علت داغ شدن گوشی ایفون به نظر می رسد به خاطر راه اندازی اولیه گوشی آیفون یا فعالیت برنامه های پس زمینه است. علاوه بر این موضوع، باگ های iOS 17 و آپدیت برنامه های اخیر آیفون هم احتمالا علت داغ شدن گوشی آیفون به حساب می آیند.

البته یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی آیفون می تواند به طراحی مدیریت حرارتی گوشی ارتباط داشته باشد. خط فراوری آیفون 15 پرو به علت بدنه تیتانیومی سبک تر از محصولات آیفون 14 پرو به نظر می رسند. اگر چه، بر اساس گزارش ها، معماری داخلی گوشی آیفون به اندازه کافی برای خروج گرمای فراوری شده به وسیله قطعات موبایل قدرتمند نیست. با تمام این تفاسیر، راهکارهایی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی ایفون وجود دارد که در ادامه به طور مفصل به آنها می پردازیم.

چطور داغ شدن گوشی ایفون را رفع کنیم؟

در ادامه هفت روش را برای رفع کردن داغ شدگی گوشی آیفون معرفی می کنیم. روش ها را از آسان به سخت مرتب نموده ایم تا شما بتوانید خیلی سریع نتیجه بگیرید.

1. به روز رسانی گوشی آیفون

خوشبختانه باگی که کاربران در iOS 17 گزارش نموده بودند، در بسته به روز رسانی 17.0.3 رفع شده است. اگر شما هنوز با مشکل داغ شدن گوشی آیفون روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم نسخه سیستم عامل نرم افزار گوشی خود را به روز رسانی کنید.

به منظور انجام این کار، به مسیر Settings > General > Software Update رفته و این موضوع را آنالیز کنید آیا بسته به روز رسانی تازهی برای دانلود وجود دارد یا خیر. اگر بسته ای موجود بود، پس روی دانلود ضربه زده و آن را پس از دانلود نصب کنید.

اپل به طور مرتب بسته های به روز رسانی را منتشر می نماید تا باگ ها را رفع و راندمان را بهتر کند. بنابراین همواره بهتر است شما آخرین نسخه از سیستم عامل iOS را روی دستگاه آیفون خود داشته باشید تا مسائل مربوط به داغ شدن گوشی آیفون را کمتر تجربه کنید.

2. به روز رسانی نرم افزارها

اپل اخیرا اعلام نموده آپدیت های اخیر بعضی نرم افزارهای جانبی آیفون باعث شده تا گوشی آیفون 15 کمتر داغ گردد. این نرم افزارها مثل اینستاگرام، Asphalt 9 و سایر برنامه های مشابه فعالیت های پردازشی بیشتری را از چیپست A17 Pro طلب می نمایند. در نتیجه، آیفون 15 پرو گرمای بیشتری را نسبت به حالت عادی فراوری نموده و داغ شدگی آیفون رقم می خورد.

به منظور جلوگیری از داغ شدن گوشی ایفون این موضوع به شدت اهمیت پیدا می نماید که شما از آخرین نسخه برنامه ها روی گوشی خود بهره ببرید. برای انجام این کار، تنها کافی است به اپ استور رفته و روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید. حالا، اسکرول نموده تا با آپدیت های موجود برای برنامه های نصب شده روی گوشی خود روبرو شوید. اگر شما روی Update All ضربه بزنید، تمام برنامه های نصب شده روی آیفون به تازهترین نسخه موجود در اپ استور ارتقا پیدا می نمایند.

جدا از بحث برنامه های اصلی، امکان دارد شما از یک برنامه متفاوت استفاده می کنید که علت داغ شدن آیفون تلقی می گردد. جدا از بحث برنامه مذکور، یک نرم افزار از رده خارج که خیلی وقت است به روز رسانی نشده می تواند علت داغ شدن گوشی آیفون محسوب گردد. به خاطر همین موضوع توصیه می کنیم همواره تازهترین بسته های به روز رسانی را دانلود و نصب کنید.

3. شارژ کردن با ایمنی کامل

اگر بحث آپدیت سیستم عامل و نرم افزارهای آیفون را نادیده بگیریم، همواره به خاطر داشته باشید تا دستگاه آیفون به درستی در حال شارژ شدن است. سری آیفون 15 با یک پورت USB-C وارد بازار شده و از طرفی، کاربران زیادی از شارژرهای قدیمی خود برای شارژ آیفون 15 پرو استفاده می نمایند. این موضوع بسیار مهم است که شما تنها از شارژر اصلی یا MFi-certified برای گوشی آیفون خود بهره ببرید.

علاوه بر این مورد، کابل USB-C موجود در جعبه شاید اندازهی برای کارهایتان کوچک باشد. در این صورت، شما باید نسبت به خرید کابل USB 3 با کیفیت برای آیفون 15 پرو و نسخه پرو مکس اقدام کنید. البته شارژ ایمن به این منزله نیست که صرفا از لوازم جانبی دیجیتال مطمئن بهره ببرید. داغ شدن آیفون هنگام شارژ تقریبا امری طبیعی دانسته می گردد. با این حال، پیشنهاد می کنیم زمان شارژ شدن آیفون با گوشی تلفن خود کار نکنید تا بیشتر از یک اندازه طبیعی، گرما فراوری نگردد. اجرای برنامه های سنگین روی گوشی آیفون در زمان شارژ موجب فراوری حرارت بسیار زیاد خواهد شد. به همین علت، شانس بروز کندی و لگ در گوشی آیفون بالا خواهد رفت.

4. عدم استفاده از آیفون در محیط داغ

یکی از راه های موثر در جلوگیری از داغ شدن آیفون 15 در عدم بهره برداری از دستگاه در محیط های داغ خلاصه می گردد. برای مثال توصیه می کنیم گوشی را در معرض تابش مستقیم اشعه خورشید یا در کنار اجاق گاز یا حتی داخل ماشین برای طولانی مدت قرار ندهید. به طور کلی دمای ایده آل برای آیفون عددی بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد محسوب می گردد.

در معرض قرار گرفتن گوشی در خارج از دامنه دمای تعریف شده می تواند موجب تخریب اجزای داخلی و به تبع کاهش عمر دستگاه گردد. با این حال، اگر شما مجبور هستید از گوشی در شرایط نامطلوب بهره ببرید، بهتر است هر از گاهی کوشش کنید تا گوشی را خنک کنید. به خاطر داشته باشید هنگام فیلم برداری با کیفیت 4K روی گوشی آیفون 15 پرو دستگاه اندازهی داغ می نماید. بنابراین، این نکته را هنگام فیلم برداری در فضای آزاد در یک روز داغ تابستان به یاد داشته باشید.

5. خاموش کردن قابلیت تازه سازی نرم افزارهای پس زمینه

همان طور که از نام قابلیت تعیین است (Background App Refresh)، برنامه های فعال در پس زمینه گوشی به طور مداوم در حال به روز رسانی هستند تا آخرین اطلاعات برای کاربر مهیا گردد. با توجه به این موضوع که این یک قابلیت کاربردی است، ویژگی مورد نظر می تواند به طرز چشمگیری باتری را تخلیه و در پی این اتفاق، حرارت دستگاه را بیشتر کند. با غیر فعال کردن این قابلیت برای برنامه هایی که چندان به آنها به صورت لحظه ای نیاز ندارید، از داغ شدن آیفون تا حد ممکن جلوگیری کنید.

برای این کار، به مسیر Settings > General > Background App Refresh بروید. حالا، این قابلیت را از گزینه موجود در سمت بالا خاموش نموده یا آن را برای برنامه های تعیینی خاموش کنید.

6. حذف برنامه های غیر ضروری

با وجود این که در روش های قبلی به این موضوع اشاره نموده ایم که آپدیت برنامه ها یک روند سودمند است، شاید برنامه هایی روی گوشی شما نصب شده که چندان ضروری نبوده و منابع زیادی را از آیفون مصرف می نماید. پیشنهاد می کنیم برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید را از گوشی خود حذف کنید.

7. ریست تمام تنظیمات

اگر گوشی آیفون شما همچنان داغ می گردد، تمام تنظیمات را ریست کنید. البته این روش باعث می گردد تا گوشی آیفون شما به تنظیمات کارخانه ای برگردد. با این حال، خوشبختانه ریست تنظیمات در گوشی آیفون 15 موجب پاک شدن هیچ یک از اطلاعاتتان نمی گردد. این روند تنها پسوردهای ذخیره شده وای-فای، اتصالات بلوتوث و سایر تنظیمات را به پیش فرض های کارخانه ای برمی گرداند.

برای ریست تنظیمات در آیفون، به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone بروید. حالا روی Reset All Settings ضربه بزنید.

جلوگیری از داغ کردن گوشی ایفون؛ تنها با این روش ها

داغ شدن آیفون می توان به شدت آزاردهنده باشد؛ به خصوص این که اخیرا یک گوشی آیفون تازه را خریداری نموده اید. البته با هدایت موجود در این مقاله شما می توانید حرارت گوشی آیفون را کنترل کنید. در هر صورت به خاطر داشته باشید پیشگیری، همواره بهتر از درمان است. بنابراین، حتما اقدامات لازم موجود در این مقاله را رعایت کنید تا از آیفون خود در بازه بلند مدت بیشتری بهره ببرید.

منبع: guidingtech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29893

به "دلیل داغ شدن گوشی آیفون؛ چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل داغ شدن گوشی آیفون؛ چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید