عجیب ترین نوع سرطان پوست

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - سرطان پوست یکی از سرطان های رایج بوده که دارای انواع مختلفی است. ملانوما (تومور پوستی) می تواند به صورت های مختلف بروز کند. یکی از انواع مشهور سرطان پوست، ملانوما لنژینوز آکرال (acral lentiginous melanoma) است که به طور معمول در کف دست ها، پاها و یا زیر ناخن به صورت رشد نامنظم و برجسته ظاهر می گردد.

عجیب ترین نوع سرطان پوست

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حقیقت علائم این سرطان که به صورت خال برجسته رنگی بر روی پوست است به آرامی آغاز به نمایان شدن می نماید. در مرحله نخست سلول های بدخیم در داخل بافت برای ماه ها یا سال ها باقی می مانند. سپس این ضایعه به صورت تهاجمی عمل نموده و با خارج شدن از اپیدرم بر ظاهر پوست نمایان می گردد.

متخصصان می گویند این نوع ملانوما می تواند به طور سریع رشد نموده و به اعماق پوست نفوذ کند. برخلاف سایر سرطان های پوست که به علت قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید بروز می نماید، ملانوما لنژینوز آکرال ارتباطی با این موضوع ندارد.

از جنبه ظاهری، این نوع لکه های سرطانی بیش از 6 میلی متر مقدار دارند و می تواند به رنگ های قهوه ای، آبی - خاکستری، سیاه و یا قرمز باشد. در اوایل بروز بیماری، این ملانوما ممکن است دارای سطحی صاف باشد، اما با گذشت زمان ضخیم تر شده و دارای سطحی خشک و ناهموار می گردد.

بعلاوه در بعضی موارد خونریزی و بروز زخم در لکه سرطانی احتمال دارد. حال که فهمیدیم این نوع سرطان به علت اشعه خورشید ایجاد نمی گردد، پس علت بروز آن چیست؟

متخصصان می گویند پوست ما دارای رنگدانه های طبیعی است. با این حال، زمانی که بعضی سلول های رنگدانه ای بدخیم در لایه های اولیه اپیدرم آغاز به تکثیر می نمایند، ملانوما لنژینوز آکرال بروز می نماید. دانشمندان هنوز به طور قطع از علت بدخیم شدن سلول های رنگدانه اطلاعی ندارند، اما احتمالاً این موضوع ریشه در جهش های ژنتیکی دارد.

زمانی که پزشک این سرطان پوست را در فرد تشخیص داد، اقدام به برداشتن لکه های سرطانی می نماید. بسته به حجم و مقدار سلول های سرطانی، این فرآیند می تواند پیچیده تر گردد. اگر سرطان به گره های لنفاوی توسعه یابد، فرآیند درمان طولانی تر خواهد شد.

همچون سایر سرطان ها، تشخیص به موقع سرطان پوست می تواند فرایند درمان را موثرتر کند. از این رو، پس از مشاهده هر گونه لکه یا خال رنگی در کف دستان، پا ها و یا زیر ناخن خود سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16759

به "عجیب ترین نوع سرطان پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین نوع سرطان پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید