دلیل گرانی گوشی تلفن همراه چیست؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی با برشمردن دلایل گرانی گوشی موبایل گفت: امسال به دلیل قطع واردات تلفن همراه، شاهد کمبود گوشی و در نهایت افزایش قیمت ها هستیم.

دلیل گرانی گوشی تلفن همراه چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مهدی محبی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه سال گذشته در کشورهای همسایه و کشور خودمان و تعطیلی کسب و کارها و همچنین برنامه های آموزشی که وزارت آموزش و پرورش برای ادامه فرایند آموزش با نام شاد در کشور ارائه کرد مصرف گوشی در کشور به شدت بالا رفت و باعث کمبود گوشی تلفن همراه در کشور شد.

وی البته بدون اشاره به فعالیت های سوداگرانه در این بازار گفت: نیاز کشور ماهیانه یک و نیم میلیون گوشی بود که در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال فقط 700 هزار گوشی وارد کشور شده که خودش یک و نیم میلیون کسری دارد.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی افزود: بانک مرکزی باید برای جبران این کمبود وارد این بازار شود و از این صنف حمایت و ارز مورد نیاز واردات گوشی را تامین کند تا واردکنندگان بتوانند گوشی به اندازه کافی وارد بازار کنند.

محبی گفت: آمار شرکت های واردکننده در حال حاضر حاکی از آن است که حدود 500 هزار گوشی در گمرک و انبارها وجود دارد و با کمک بانک مرکزی می شود این گوشی ها را ترخیص کرد.

وی افزود: هم اکنون بازار خرید و فروش گوشی به آرامی در جریان است، اما گرانی دلار تاثیر بسیار زیادی بر قیمت ها گذاشته و آرامش را از بازار این کالا سلب کرده است.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی گفت: خرید و فروش تلفن همراه حتما باید از فروشگاه های قانونی و دارای جواز کسب از اتحادیه باشد و همه تعمیرکاران گوشی تلفن همراه نیز باید حتما دارای جواز اتحادیه باشند و غیر از این تخلف محسوب می شود ضمن اینکه مردم می توانند با مراجعه به سایت اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران، شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.

محبی در سرانجام افزود: اگر سایتی در فضای مجازی مشغول خدمات فروش گوشی و یا تعمیرات آن است مردم حتما باید قبل از مراجعه به این سایت ها اسم و نام و نشانی آن سایت را در سایت اتحادیه چک کنند تا مورد تایید این اتحادیه باشد.

  • نحوه و روش تشخیص شارژر و کابل شارژر اصلی سامسونگ

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4144

به "دلیل گرانی گوشی تلفن همراه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل گرانی گوشی تلفن همراه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید