درخواست بورل از مهاجران، اردوغان به بروکسل می رود

به گزارش اکسپرس بلاگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مهاجران درباره نزدیک شدن به مرزهای اروپا و خطراتی که می تواند برای آن ها داشته باشد هشدار داد.

درخواست بورل از مهاجران، اردوغان به بروکسل می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، جوزف بورل از مهاجران در ترکیه درخواست کرد که به سمت یونان مهاجرت ننمایند. وی به آن ها هشدار داد که این مسئله می تواند آن ها را در معرض خطر قرار دهد.

وی بعد از برگزاری ملاقات بحران وزارای امور خارجه اتحادیه اروپا در کرواسی خطاب به پناهندگان در ترکیه بیان کرد: به سمت مرزها نروید مرزها باز نیست.

بورل اضافه نمود: اگر ما می خواهیم از وقوع شرایط بحرانی جلوگیری کنیم انسان ها باید واقعیت را بدانند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید نمود که خبرها مبنی بر باز بودن مرزها در یونان، بلغارستان و یا قبرس نادرست است. بیایید این بازی را تمام کنیم.

ترکیه هفته گذشته اعلام نموده بود که مرزهای ترکیه باز است. در نتیجه هزاران مهاجر راهی اروپا شدند. یونان اقدامات سختگیرانه ای را علیه مهاجران در دستورکار قرار داده است.

در این شرایط هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم از ترکیه پایندی به توافق پناهندگان اتحادیه اروپا را درخواست نموده است. وی همچنین گفت: ما بار دیگر در توافق بزرگی این مسئله را آشکار نموده ایم که اجازه باج خواهی از اروپا را به ترکیه نمی دهیم.

نخست وزیر یونان: توافق پناهندگان با ترکیه مرده است

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان هم اعلام نموده که ترکیه کاملا توافق پناهندگان را نقض نموده است. وی روز آدینه در تبادل نظر با سی ان ان بیان کرد: بگذارید ما صادقانه بگوییم که این توافق مرده است. مقصر این شرایط هم آنکارا است که تصمیم گرفته این توافق را کاملا نقض کند.

یونان همچنین ترکیه را به شلیک گاز اشک آور و نارنجک های دودزا به کارکنان مرزی یونان متهم می نماید. یک مقام یونانی از حملات هماهنگ ترکیه سخن گفته است. مقامات یونانی همچنین ترکیه را به توزیع ابزارهای برش در بین پناهندگان متهم می نمایند. به این ترتیب پناهندگان می توانند از حصارهای مرزی عبور نمایند.

تبادل نظری تلفنی اردوغان و مرکل درباره بحران پناهندگان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه هم بعد از توافق انجام شده بین روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس در ادلب سوریه تلفنی با هم صحبت کردند.

اردوغان در این تبادل نظری تلفنی به مرکل گفت که مقررات مربوط به مهاجرت بین اتحادیه اروپا و ترکیه موثر نبوده و احتیاج به بازنگری دارد.

اردوغان دوشنبه به بروکسل می رود

رئیس جمهور ترکیه قرار است روز دوشنبه به منظور انجام مذاکراتی با مقامات اروپایی به بروکسل سفر کند. شرایط فاجعه بار پناهندگان در مرزهای بین ترکیه و یونان از موضوعاتی است که در این ملاقاتها به آن پرداخته خواهد شد.

در جریان مناقشات بین ترکیه و اروپا وزارت امور خارجه ترکیه این اتهام را به اروپا وارد نموده است که از مهاجران به عنوان ابزار سیاسی استفاده نموده و حقوق بشر را زیر پا می گذارد. این وزارتخانه همچنین بیان کرد که اتحادیه اروپا با حمایت از یونان برای جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور قوانین و ارزش های خود را نادیده می گیرد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1192

به "درخواست بورل از مهاجران، اردوغان به بروکسل می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بورل از مهاجران، اردوغان به بروکسل می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید