فراوری گوشی گوگل پیکسل 6a احتمالا شروع شده است

به گزارش اکسپرس بلاگ، این روزها شایعه های زیادی درباره گوشی های هوشمند نو گوگل پیکسل در رسانه های خبری منتشر می گردد که یکی از آن ها گوشی مالی گوگل پیکسل 6a است. همان طور که می دانید، گوگل سال گذشته از سری گوشی های پرچم دار گوگل پیکسل 6 که شامل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هستند رونمایی کرد. در کنار گوشی های پرچم دار نو، غول موتور جست وجو میخواهد گوشی پیکسل 6a را به عنوان جانشین گوگل 5a در ماه جاری به کاربرانش معرفی کند. به همین دلیل، اطلاعات منتشر شده نو حاکی از آن است که گوگل خود را برای رونمایی از این گوشی هوشمند پرچم دار مالی آماده می نماید.

فراوری گوشی گوگل پیکسل 6a احتمالا شروع شده است

طبق تازهترین افشاگری های اجرا شده به وسیله افشاگر Mukul Sharma، فراوری گوشی گوگل پیکسل 6a در بعضی از کشورهای آسیایی شروع شده و به نظر می رسد که خیلی با معرفی رسمی آن فاصله زمانی نداریم. گفته می گردد که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در تاریخ 11 مه (21 اردیبهشت ماه) برگزار می گردد، از این گوشی هوشمند رونمایی خواهد نمود. بعلاوه برخلاف گوگل پیکسل 6a که تنها در کشورهای ژاپن و ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار داشت، پیکسل 6a گفته می گردد که در کشورهای مختلفی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

بد نیست اشاره کنیم که پیش تر این گوشی هوشمند در وب سایت صدور گواهینامه FCC دیده شده و اطلاعات خوبی از مشخصات فنی آن به دست آمده است. طبق این اطلاعات حداقل یک مدل از این گوشی هوشمند از شبکه mmWave 5G پشتیبانی می نماید. سال گذشته گوگل پیکسل 5a تنها یک ماه بعد از دیده شدن در وب سایت صدور گواهینامه ی FCC به طور رسمی رونمایی شد. اگر گوگل این فرایند را ادامه دهد، باید نسل تازه این گوشی در ماه جاری به کاربران و علاقمندان این برند مطرح معرفی گردد.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، درباره مشخصات فنی این گوشی شایعه های زیادی مطرح شده که در ادامه به آنالیز بعضی از آن ها خواهیم پرداخت. آخرین شایعه ها و حدس ها درباره این گوشی هوشمند نشان می دهد که سیستم دوربین پیکسل 6a شامل یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی سونی IMX363 است که اولین بار در سال 2018 در گوشی های پیکسل در اختیار کاربران نهاده شد. دوربین اصلی با یک سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه خواهد بود. بعلاوه این گوشی با دوربین 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی روانه بازار می گردد. به نظر می رسد که گوگل از همان زبان طراحی پیکسل 6 در این گوشی هم استفاده خواهد نمود.

بر اساس رندر های موجود، گوگل پیکسل 6a از یک برآمدگی در قسمت پشتی برای نهاده شدن دوربین ها و فلش LED بهره می برد که مشابه آن در گوگل پیکسل 6 هم به چشم می خورد. درباره مشخصات فنی این گوشی بر اساس تازهترین اطلاعات به دست آمده می توان گفت که تازهترین گوشی گوگل احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن +FullHD خواهد بود. با این حال مشخص نیست که این پنل از رفرش ریت سریع پشتیبانی می نماید یا باید به رفرش ریت 90 هرتزی اکتفا کنیم. نسل قبلی این گوشی یعنی پیکسل 5a از رفرش ریت 60 هرتزی بهره می برد. بعلاوه به نظر می رسد که این گوشی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 6 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گوگل پیکسل 6a به تازگی در وب سایت بنچمارکی هم دیده شده که طبق گزارش ها توانست برادر بزرگ تر خود یعنی پیکسل 6 را شکست دهد. بنابراین از لحاظ عملکردی این گوشی می تواند حرف های زیادی برای زدن داشته باشد. نتایج این بنچمارک نشان می دهد که این دو گوشی رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر داشته اند، اما در نهایت گوگل پیکسل 6a در تست های چندهسته ای و تک هسته ای عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشت.

درباره قیمت این گوشی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و سخت است حدس بزنیم که آیا پیکسل 6a با قیمتی بیشتر از 449 دلار پیکسل 5a در اختیار کاربران قرار می گیرد یا نه. بعضی ها بر این باورند با توجه به تراشه تازه، طراحی به روزتر و سیستم دوربین پیشرفته تر افزایش قیمت این گوشی نسبت به نسل قبلی خود خیلی دور از انتظار نیست. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری درباره این گوشی هوشمند گوگل منتشر می گردد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 22915

به "فراوری گوشی گوگل پیکسل 6a احتمالا شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گوشی گوگل پیکسل 6a احتمالا شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید