سال جاری نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با بیان اینکه سالانه 10 درصد گوشت قرمز مورد احتیاج کشور از محل واردات تامین می گردد گفت: سال جاری به دلیل مازاد دام زنده سبک و سنگین احتیاجی به واردات گوشت قرمز نداریم.

سال جاری نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم

به گزارش گروه گروه مالی خبرنگاران سعید سلطانی سروستانی با تاکید بر اینکه اکنون کشور احتیاجی به واردات گوشت قرمز ندارد اضافه کرد: 90 درصد گوشت مورد احتیاج کشور در داخل تامین می گردد که سال جاری به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب و افزایش زایش ها آنچه که پیش از این محل واردات تامین می شد، می تواند از محل فراوری داخل تامین گردد.

وی گفت: برای حمایت از فراوری داخلی احتیاج است تا واردنمایندگان و تامین نمایندگان گوشت قرمز به جای واردات گوشت و خروج ارز از کشور اقدام به خرید مازاد دام زنده از فراورینمایندگان نمایند تا علاوه بر حفظ منافع ملی، فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان نیز از آن منتفع شوند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران به کاهش 25 تا 40 درصدی نرخ دام زنده در هفته های اخیر اشاره نمود و گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک 35 هزار تومان و سنگین 25 هزار تومان است درحالی که نرخ این محصول در ابتدای سال برای دام سبک 48 هزار تومان و برای دام سنگین 41 هزار تومان بوده است.

به گفته وی، با توجه به کاهش نرخ دام زنده در کشور، باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با نرخ 75 هزار تومان و گوشت گوساله 50 هزار تومان به دست مصرف نمایندگان برسد.

وی علل ازدیاد دام زنده در کشور را کاهش تقاضای مصرف، جلوگیری از صادرات دام زنده دانست توضیح داد: در ماه های اخیر دامپروران و فراورینمایندگان به دلیل ازدیاد دام متضرر شده اند، تا جایی که حتی حاشیه سود 10 درصدی نیز نصیبشان نمی گردد.

وی گفت: در حالی این اتفاق برای فراورینمایندگان گوشت قرمز رخ می دهد که همه منافع ناشی از این صنعت به جیب دلالان می رود، زیرا دام را ارزان قیمت از دامپروران خریداری و با مدیریت بازار گوشت قرمز را با نرخ های بالا به دست مصرف کننندگان می رسانند.

به گفته وی، اکنون بیش از 16 هزار راس دام سنگین در تهران روی دست فراورینمایندگان باقمیانده است؛ در حالی که یکی از شهر های بزرگ مصرف نماینده گوشت کشور به شمار می رود.

اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در بازار مصرف (به اشکال مختلف از قبیل: نیم شقه دست، نیم شقه ران و شقه) بین ارقام 79 هزار تومان تا 125 هزار تومان به فروش می رسد.

طبق آمار سال گذشته نزدیک به 895 هزار تن گوشت قرمز در کشور فراوری و بیش از 160 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 63

به "سال جاری نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید